Je hoeft geen marketeer te zijn om je eigen marketing weer wakker te schudden.

Zit je marketingstrategie muurvast? Je hoeft geen marketeer te zijn om je eigen marketing weer op te frissen. Met een paar simpele handvaten kun je jouw visie op je marketingstrategie onder de loep nemen. Hieronder vind je vijf handvatten. Zit je toch nog steeds muurvast? Dan vind je hier ook drie specialistische bedrijven die je goed kunnen helpen op het vlak van Google Ads.
Begrijpt een buitenstaander in vijf seconden wat je doet?
Laat je je homepage wel eens zien aan iemand die jou of je bedrijf niet kent? Het zou best kunnen dat ze geen idee hebben wat je eigenlijk verkoopt. Veel ondernemers maken hun website namelijk nodeloos ingewikkeld. Leg uit welke problemen je oplost, niet wat je precies doet of maakt of wat jouw bedrijf zo speciaal maakt.
Staat er één duidelijke actie centraal op je site?
Bezoekers willen niet kiezen uit drie knoppen. Niet "bel ons" én "mail ons" én "download onze folder". Ons brein kan al die keuzes niet aan, en gaat dan liever over op het uitstellen van keuzes. Bepaal wat jouw klanten moeten doen. Wil je dat mensen bellen? Maak één grote "bel direct" knop en zet die knop duidelijk bovenaan je site.
Is je Google Bedrijfsprofiel up-to-date?
Wist je dat negentig procent van de ondernemers kansen laten liggen op hun Google bedrijfsprofiel? Ze hebben geen openingstijden, foto's, producten en vooral geen reviews. Je profiel is vaak het eerste wat mensen zien als ze je bedrijf zoeken.
Upload daarom een paar professionele foto's van je producten, bedrijfspand, winkel of je team. Vraag tevreden klanten actief om reviews en reageer, waar kan, op negatieve reviews, om bezoekers te laten zien dat je feedback belangrijk vindt.
Meet je wat echt belangrijk is?
Het is leuk om te weten hoeveel mensen je website bezoeken, maar wat leveren bezoekerscijfers je op? Meet daarom niet alleen bezoekersaantallen, maar ook aanvragen, offertes, omzet of klantwaarde.
Als je weet waar je klanten vandaan komen en hoe je ze bereikt, weet je ook beter welk profiel je optimaal moet instellen om nog meer klanten te vinden. Misschien is dat sociale media of toch gewoon je website?
Staat je verhaal nog afgestemd op je klant?
Lees je eigen homepage eens hardop. Stel jezelf bij elke zin de vraag: "Wat heeft mijn klant hieraan?" Is het antwoord: niets, dan is het tijd om de teksten op je website eens grondig onder de loep te nemen.
Het is natuurlijk leuk om meer over jezelf te vertellen, anders ziet je bedrijf er ook wat onpersoonlijk uit, maar het verhaal op je website moet vooral de klant dienen, en niet jou.
Wat als je toch vastloopt?
Je hebt misschien al veel marketingtips toegepast, maar soms raak je net niet de juiste snaar of mis je technische kennis. Vooral bij Google Ads kan dat lastig zijn. Het platform heeft veel potentie, maar vraagt om de juiste aanpak. Deze drie partijen kunnen helpen:
Lynqed
Lynqed is een marketingbureau uit Friesland dat bedrijven helpt om online meer klanten te krijgen, vooral via Google Ads, waarmee je direct bovenaan in Google verschijnt wanneer mensen naar jouw product zoeken. Ook SEO en snelle Wordpress-sites worden door Lynqed aangeboden.
Hun werkwijze is vrij persoonlijk. Eerst drink je een op koffie om kennis te maken. Daarna, maak je samen een strategie en start je met een testperiode van enkele maanden.
Het bureau heeft meer dan 700 campagnes gedraaid en 2 miljoen euro advertentiebudget beheerd. Ze bieden een gratis kansenonderzoek aan om te kijken waar jouw bedrijf online meer uit kan halen.
4Traffic
4Traffic is een gespecialiseerd online marketingbureau dat zich richt op meetbare resultaten in plaats van loze beloftes. Je vindt hier allerlei diensten zoals Google Ads voor e-commerce en leadgeneratie, geavanceerde conversietracking, zoekmachineoptimalisatie (SEO), LinkedIn Ads voor zakelijke doelgroepen, linkbuilding op kwaliteitswebsites en Meta ads voor Facebook en Instagram.
4Traffic werkt in drie stappen. Eerst wordt een digitale check gedaan van je SEO of Google Ads, daarna een groeiplan op maat gemaakt en vervolgens continue verbetering.
Brandmerck
Brandmerck is een online marketingbureau uit het noorden van Nederland. Ze richten zich op MKB’ers op het gebied van: SEO, Google Ads, content voor sociale media en een complete strategie.
Naast Google en sociale media zetten ze ook nieuwe kanalen zoals ChatGPT in. Er is altijd een bepaald plan en doel, zoals meer zichtbaarheid, meer klanten en aantoonbare groei.
Maak de juiste keuzes
Marketing doen is keuzes maken. Ga je zelf aan de slag of zoek je hulp bij een partner zoals Lynqed of 4Traffic? Begin altijd met je eigen strategie; niemand kent jouw bedrijf beter dan jijzelf.
Schakel pas hulp in als klanten niet snappen wat je doet of als je wel bezoekers krijgt, maar geen echte klanten. Experts kunnen je helpen de puntjes op de i te zetten en ervoor zorgen dat je eindelijk rendement haalt. Je hoeft geen marketeer te zijn, maar een specialist kan nooit kwaad.
Benieuwd? Vraag een GRATIS adviesgesprek aan!









Bekijk ook onze diensten:
Lijst van diensten
-
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Om hoog te komen én om de nummer #1 positie te behalen binnen Google is er een sterke zoekmachine optimalisatie (seo) vereist. Bij Marcom.nl scannen wij eerst gratis jouw website en adviseren wij jou op het gebied van search engine optimization
-
Zoekmachine adverteren (SEA)
Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf.
-
Sociale media MarketingLijstitem 1
Online B2B & B2C Marketingcommunicatie bureau Marcom beheert jullie sociale media, zodat jullie meer tijd over hebben voor andere bezigheden. Interesse? Lees verder
-
AI MarketingLijstitem 3
Optimaliseer uw marketing maximaal door het inzetten van AI tools!
-
B2B
Wij bieden speciale diensten aan voor bedrijven (Business-to-business)
-
Leads via LinkedInLijstitem 2
Krijg elke dag super warme leads via het social media platform LinkedIn